Seni Seviyorum, Beni Sev…

Seni Seviyorum/Beni Sev”e Sevilme ve kabul görme ihtiyaçlarının alt katmanlarını ele alan sergi.

Sergi insanın kendi iç dünyasına dürüstçe bakmasıyla başlayıp varlığını bir bütün olarak kabul etmesiyle biten bir yol arayışı üzerine seramikten pirince kadar pek çok malzemenin bir arada kullanıldığı, sanatçının giderek üç boyutlu olarak kurguladığı bu dünyada yumurta, bitkiler, çiçekler ve gözler gibi son zamanlarda Zaptçıoğlu’nun eserlerinde sıklıkla izleyici karşısına çıkan, yaşama ve içe bakışa dair imgeler yer alıyor.

Hayvan ya da insan figürleri yeni doğurmuş ya da hamile hâlleriyle yaratım temsilleri olarak yer alırken, tek başına duran figürlerde bir memnuniyetsizlik sezilmiyor; aksine kendini tanımaya çalışan bu karakterler, iç dünyalarında huzurlu bir yalnızlığı barındırıyor.

Sevilme isteği; görülme, kabul edilme ihtiyacının izdüşümü olan, epey tanıdık bir his. Bu yolda kendiliğimizden vazgeçtiklerimiz ve öğrendiklerimiz zamanla kişiliğimizi oluşturuyor. Sergi izleyicilere sanat severlere bu konular üzerinde düşünmeye davet ediyor.

Yorum bırakın